S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.

KONTAKTY

LV-díly.cz
Třebotovice 2441
370 06 české Budějovice
tel: +420 731 350 351
info@lv-dily.cz

W-ODKAZY

arr3Výměna odkazů Spřátelené WEBY - Výměna W-odkazů Vše pro vaší dílnu - DILNOŠ.cz ...

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 990 Kč
skladem

14. 06. 2017

Seřízení karburátoru motorové pily

V karburátoru se mísí palivo se vzduchem. Poměr palivo/vzduch je nastavitelný. Správné seřízení je zásadně důležité pro dosažení maximálního výkonu pily. Základní podmínky pro správné seřízení karburátoru motorové pily: palivo natural 95 (ne starší než 14 dní) ve správném poměru s kvalitním 2T olejem doporučeným výrobcem, čistý vzduchový filtr, dobře seřízené řezné ústrojí viz. jeden z našich předešlých článku a zahřátý motor na provozní teplotu.

 

 

Karburátor má tři seřizovací šroubky:

 

L = Tryska nízkých otáček

H = Tryska vysokých otáček

T = Šroub na seřízení volnoběžných otáček

 

 

Husqvarna seřízení karburátoru a trysky karburátoru

 

 

Trysky L a H se používají pro seřízení směsi vzduchu a paliva v karburátoru. Při otáčení šroubů po směru hodinových ručiček se směs vzduchu a paliva ochuzuje. Otáčením šroubů proti směru hodinových ručiček dosáhneme bohatší směsi. Chudší směs zvyšuje otáčky motoru a bohatší směs naopak otáčky snižuje. Šroubem T se nastavují volnoběžné otáčky (škrticí klapky). Po směru hodinových ručiček se volnoběžné otáčky zvyšují, proti směru se snižují.

 

Vlastní seřízení provedeme následovně: nastavíme karburátor do základního nastavení opatrným zašroubováním trysek L a H až na doraz (nikdy nedotahujeme příliš vysokým tlakem, hrozí poškození sedel v karburátoru! – karburátor již nepůjde nikdy seřídit) a vytočíme obě trysky o jednu otáčku (není vždy podmínkou, může se lišit u různých modelů, přesněji si zjistěte z vašeho návodu od motorové pily).

 

 

Karburátor motorové pily Husqvarna 162SE

 

 

Nejdříve otáčíme na obě strany tryskou L ze základního nastavení dokud nedocílíme správné akcelerace a správného volnoběhu (doladíme volnoběh pomocí šroubu T, jelikož se touto tryskou nastavuje bohatost a chudost směsi a mění se tím volnoběžné otáčky). Tryskou H se nastavují maximální otáčky, při správném seřízení by měla motorová pila při plném plynu čtyřtaktovat, při bohaté směsi bude pila kouřit a moc brzy čtyřtaktovat. Tryska H by se nikdy neměla zašroubovat o víc jak ¾ otáčky ze základního nastavení, hrozí zadření pily! Nakonec vyzkoušíme akceleraci, volnoběh a výkon. V případě pomalé akcelerace otočíme trysku L o cca 1/8 otáčky proti směru hodinových ručiček. Správné seřízení karburátoru motorové pily můžeme laicky kontrolovat podle stavu zapalovací elektrody na svíčce, při správném seřízení by měla mít lehce pískovou barvu.

 

V případě, že si stále nejste jisti se seřízením karburátoru, raději přenechejte tuto operaci odbornému servisu, který disponuje i profesionálním měřicím přístrojem na otáčky. V tomto případě se nevyplácí moc šetřit! Veškeré informace uvedené v tomto článku jsou pouze informativního charakteru, úkony spojené s tímto návodem děláte na vlastní riziko!

 

 

Karburátor motorové pily Stihl

 

 

 

V případě poškození vašeho karburátoru koukněte na naši nabídku nových karburátorů.

 

Pokud vám tento článek pomohl, budeme rádi, když jej sdílením doporučíte svým přátelům.


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ