KONTAKTY
W-ODKAZY
V karburátoru se mísí palivo se vzduchem. Poměr palivo/vzduch je nastavitelný. Správné seřízení je zásadně důležité pro dosažení maximálního výkonu pily. Základní podmínky pro správné seřízení karburátoru motorové pily: palivo natural 95 (ne starší než 14 dní) ve správném poměru s kvalitním 2T olejem doporučeným výrobcem, čistý vzduchový filtr, dobře seřízené řezné ústrojí viz. jeden z našich předešlých článku a zahřátý motor na provozní teplotu.
Karburátor má tři seřizovací šroubky:
L = Tryska nízkých otáček
H = Tryska vysokých otáček
T = Šroub na seřízení volnoběžných otáček
Trysky L a H se používají pro seřízení směsi vzduchu a paliva v karburátoru. Při otáčení šroubů po směru hodinových ručiček se směs vzduchu a paliva ochuzuje. Otáčením šroubů proti směru hodinových ručiček dosáhneme bohatší směsi. Chudší směs zvyšuje otáčky motoru a bohatší směs naopak otáčky snižuje. Šroubem T se nastavují volnoběžné otáčky (škrticí klapky). Po směru hodinových ručiček se volnoběžné otáčky zvyšují, proti směru se snižují.
Vlastní seřízení provedeme následovně: nastavíme karburátor do základního nastavení opatrným zašroubováním trysek L a H až na doraz (nikdy nedotahujeme příliš vysokým tlakem, hrozí poškození sedel v karburátoru! – karburátor již nepůjde nikdy seřídit) a vytočíme obě trysky o jednu otáčku (není vždy podmínkou, může se lišit u různých modelů, přesněji si zjistěte z vašeho návodu od motorové pily).
Nejdříve otáčíme na obě strany tryskou L ze základního nastavení dokud nedocílíme správné akcelerace a správného volnoběhu (doladíme volnoběh pomocí šroubu T, jelikož se touto tryskou nastavuje bohatost a chudost směsi a mění se tím volnoběžné otáčky). Tryskou H se nastavují maximální otáčky, při správném seřízení by měla motorová pila při plném plynu čtyřtaktovat, při bohaté směsi bude pila kouřit a moc brzy čtyřtaktovat. Tryska H by se nikdy neměla zašroubovat o víc jak ¾ otáčky ze základního nastavení, hrozí zadření pily! Nakonec vyzkoušíme akceleraci, volnoběh a výkon. V případě pomalé akcelerace otočíme trysku L o cca 1/8 otáčky proti směru hodinových ručiček. Správné seřízení karburátoru motorové pily můžeme laicky kontrolovat podle stavu zapalovací elektrody na svíčce, při správném seřízení by měla mít lehce pískovou barvu.
V případě, že si stále nejste jisti se seřízením karburátoru, raději přenechejte tuto operaci odbornému servisu, který disponuje i profesionálním měřicím přístrojem na otáčky. V tomto případě se nevyplácí moc šetřit! Veškeré informace uvedené v tomto článku jsou pouze informativního charakteru, úkony spojené s tímto návodem děláte na vlastní riziko!
V případě poškození vašeho karburátoru koukněte na naši nabídku nových karburátorů.
Pokud vám tento článek pomohl, budeme rádi, když jej sdílením doporučíte svým přátelům.