- Kategorie blogu
- Štítky blogu
- náhradní díly na motorové pily
- náhradní díly Stihl
- Stihl
- náhradní díly Husqvarna
- Husqvarna
- seřízení pily STIHL
- seřízení karburátoru
- jak seřídit karburátor
- Lišta na motorovou pilu Husqvarna
- Seřízení karburátoru u motorové pily
- Lišty na motorové pily
- lišta na pilu
- vodící lišta
- Řetěz na motorovou pilu
- řetězy na motorové pily
- lišta na pilu Husqvarna
- vodící lišta Husqvarna
- opotřebení vodicí lišty
- lišta Husqvarna
- Náhradní díly na čínské motorové pily
- Olej do motorové pily
- olej do motorové pily Husqvarna
- olej do benzínu motorové pily
- poměr benzínu a oleje do motorové pily
- olej do motorové pily STIHL
- Namotání struny do křovinořezu
- strunová hlava namotání
- čínské motorové pily
- řezání stromů
- Náhradní díly na motorové pily Husqvarna
- Broušení řetězu motorových pil
- náhradní díly Husqvarna 365
- náhradní díly Stihl MS 250
- jak změřit kompresi motorové pily
- komprese motorové pily
- potřebná komprese motorové pily
- jaká má být komprese motorové pily
- náhradní díly Stihl MS 180
- náhradní díly Stihl MS 440
- jak nabrousit řetěz na motorovou pilu
- Náhradní na motorové pily
- broušení řetězů
- broušení řetězu motorové pily
- Seřízení karburátoru motorové pily
- seřízení pily Husqvarna
- Kácení stromů
- jak správně pokácet strom
- náhradní díly Husqvarna 340
- jak pokácet strom
- HUSQVARNA
- STIHL
- OSTATNÍ ZNAČKY
- PŘÍSLUŠENSTVÍ
- ZAHRADA A DÍLNA
- Úvod
- Rady a Tipy
- Seřízení karburátoru motorové pily
Seřízení karburátoru motorové pily
V karburátoru se mísí palivo se vzduchem. Poměr palivo/vzduch je nastavitelný. Správné seřízení je zásadně důležité pro dosažení maximálního výkonu pily. Základní podmínky pro správné seřízení karburátoru motorové pily: palivo natural 95 (ne starší než 14 dní) ve správném poměru s kvalitním 2T olejem doporučeným výrobcem, čistý vzduchový filtr, dobře seřízené řezné ústrojí viz. jeden z našich předešlých článkua zahřátý motor na provozní teplotu.
Karburátor má tři seřizovací šroubky:
L = Tryska nízkých otáček
H = Tryska vysokých otáček
T = Šroub na seřízení volnoběžných otáček
Trysky L a H se používají pro seřízení směsi vzduchu a paliva v karburátoru. Při otáčení šroubů po směru hodinových ručiček se směs vzduchu a paliva ochuzuje. Otáčením šroubů proti směru hodinových ručiček dosáhneme bohatší směsi. Chudší směs zvyšuje otáčky motoru a bohatší směs naopak otáčky snižuje. Šroubem T se nastavují volnoběžné otáčky (škrticí klapky). Po směru hodinových ručiček se volnoběžné otáčky zvyšují, proti směru se snižují.
Vlastní seřízení provedeme následovně: nastavíme karburátor do základního nastavení opatrným zašroubováním trysek L a H až na doraz (nikdy nedotahujeme příliš vysokým tlakem, hrozí poškození sedel v karburátoru! – karburátor již nepůjde nikdy seřídit) a vytočíme obě trysky o jednu otáčku (není vždy podmínkou, může se lišit u různých modelů, přesněji si zjistěte z vašeho návodu od motorové pily).
Nejdříve otáčíme na obě strany tryskou L ze základního nastavení dokud nedocílíme správné akcelerace a správného volnoběhu (doladíme volnoběh pomocí šroubu T, jelikož se touto tryskou nastavuje bohatost a chudost směsi a mění se tím volnoběžné otáčky). Tryskou H se nastavují maximální otáčky, při správném seřízení by měla motorová pila při plném plynu čtyřtaktovat, při bohaté směsi bude pila kouřit a moc brzy čtyřtaktovat. Tryska H by se nikdy neměla zašroubovat o víc jak ¾ otáčky ze základního nastavení, hrozí zadření pily! Nakonec vyzkoušíme akceleraci, volnoběh a výkon. V případě pomalé akcelerace otočíme trysku L o cca 1/8 otáčky proti směru hodinových ručiček. Správné seřízení karburátoru motorové pily můžeme laicky kontrolovat podle stavu zapalovací elektrody na svíčce, při správném seřízení by měla mít lehce pískovou barvu.
V případě, že si stále nejste jisti se seřízením karburátoru, raději přenechejte tuto operaci odbornému servisu, který disponuje i profesionálním měřicím přístrojem na otáčky. V tomto případě se nevyplácí moc šetřit! Veškeré informace uvedené v tomto článku jsou pouze informativního charakteru, úkony spojené s tímto návodem děláte na vlastní riziko!
V případě poškození vašeho karburátoru koukněte na naši nabídku nových karburátorů.
Pokud vám tento článek pomohl, budeme rádi, když jej sdílením doporučíte svým přátelům.