- Štítky blogu
- náhradní díly na motorové pily
- náhradní díly Stihl
- Stihl
- náhradní díly Husqvarna
- Husqvarna
- seřízení pily STIHL
- seřízení karburátoru
- jak seřídit karburátor
- Lišta na motorovou pilu Husqvarna
- Seřízení karburátoru u motorové pily
- Lišty na motorové pily
- lišta na pilu
- vodící lišta
- Řetěz na motorovou pilu
- řetězy na motorové pily
- lišta na pilu Husqvarna
- vodící lišta Husqvarna
- opotřebení vodicí lišty
- lišta Husqvarna
- Náhradní díly na čínské motorové pily
- Olej do motorové pily
- olej do motorové pily Husqvarna
- olej do benzínu motorové pily
- poměr benzínu a oleje do motorové pily
- olej do motorové pily STIHL
- Namotání struny do křovinořezu
- strunová hlava namotání
- čínské motorové pily
- řezání stromů
- Náhradní díly na motorové pily Husqvarna
- Broušení řetězu motorových pil
- náhradní díly Husqvarna 365
- náhradní díly Stihl MS 250
- jak změřit kompresi motorové pily
- komprese motorové pily
- potřebná komprese motorové pily
- jaká má být komprese motorové pily
- náhradní díly Stihl MS 180
- náhradní díly Stihl MS 440
- jak nabrousit řetěz na motorovou pilu
- Náhradní na motorové pily
- broušení řetězů
- broušení řetězu motorové pily
- Seřízení karburátoru motorové pily
- seřízení pily Husqvarna
- Kácení stromů
- jak správně pokácet strom
- náhradní díly Husqvarna 340
- jak pokácet strom
- Úvod
- Rady a Tipy
- Seřízení karburátoru u motorové pily STIHL
Seřízení karburátoru u motorové pily STIHL
Dnes si ukážeme jak seřídit karburátor u motorové pily STIHL MS261.
(tento návod se dá využít u všech modelově podobných pil značky STIHL)
Předpoklady pro správné seřízení karburátoru u motorové pily jsou
- Správný poměr paliva a oleje (u dnešních olejů pro 2T doporučené dávkování 1:50)
- Palivo MIX nesmí být starší jak 14dní (dochází k oddělení oleje od benzínu)
- Motorová pila musí být vyčištěna především vzduchový filtr, který má významný vliv na chod pily a seřízení karburátoru.
- Řezné ústrojí musí být překontrolováno popřípadě do seřízeno.
- Dostatečné množství paliva a řetězového oleje
Karburátor je opatřen třemi seřizovacími šroubky
L = Tryska nízkých otáček
(tato tryska ovládá směs vzduchu a paliva při volnoběhu, při příliš bohaté směsi vám bude pila zhasínat a dusit se, při příliš chudé směsi vám nebude držet volnoběh a bude opět zhasínat)
H = Tryska vysokých otáček
(tato tryska ovládá směs vzduchu a paliva při maximálních otáčkách, při příliš bohaté směsi vám bude pila zhasínat a dusit se ve vysokých otáčkách, příliš chudá směs vede k překročení maximálních konstrukčních otáček = poškození pily)
LA = Šroub na seřízení volnoběžných otáček
(jedná se o šroub, kterým se dolaďují volnoběžné otáčky pomocí plynu, šroub musí být seřízen tak aby při správném seřízení karburátoru nebyl pilový řetěz v pohybu a pila přitom nezhasínala)
Trysky L a H slouží k nastavení poměru vzduchu a paliva přímo v karburátoru. Jejich otáčením po směru hodinových ručiček docílíme chudší směsi = vyšší otáčky. Otáčením proti směru hodinových ručiček docílíme bohatší směsi = nižší otáčky. Šroubem LA regulujeme pouze manuálně škrticí klapku při volnoběžných otáčkách, otáčením po směru hodinových ručiček plyn přidáváme, proti směru plyn zase ubíráme.
Základní nastavení karburátoru provedeme následovně: plochým šroubovákem patřičné délky a průměru opatrně zašroubujeme trysky L a H (po směru hodinových ručiček) na doraz až lehce ucítíme odpor. Nikdy trysky nepřetahujeme takzvaně na krev, hrozí poškození sedel v karburátoru jejich vymačkáním. Karburátor již nikdy nepůjde správně seřídit! Poté obě trysky otočte o jednu celou otáčku (proti směru hodinových ručiček). Tím bychom měli základní nastavení karburátoru hotové. Pilu nastartujte a nyní se přesuneme na nastavení šroubu LA, šroubkem otáčejte po směru hodinových ručiček, dokud se nezačne pomalu otáčet pilový řetěz, v této chvíli vraťte šroub o ¼ otáčky zpět.
Nyní pilu pořádně zahřejeme a vyzkoušíme, poslechem zjistíme, jak pila běží na volnoběh, zda jde rychle do otáček, nedusí se a při plném plynu téměř čtyř-taktuje. V případě, že pila jde špatně na volnoběh a dostává se pomalu do vysokých otáček je potřeba lehce pootáčet tryskou L proti směru hodinových ručiček dokud se volnoběh neustálí a pila jde lehce a rychle do vysokých otáček. Samozřejmě je nutné opět doladit šroub LA, který je vždy nepřímo závislý na trysce L
V případě, že se vám stále nedaří úspěšně karburátor seřídit, raději tuto operaci přenechejte odbornému servisu, který vám většinou karburátor seřídí na počkání. Servisy jsou většinou vybaveny i profesionálními otáčkoměry, které dokáží bezpečně změřit maximální otáčky pily, které by neměli nikdy překročit 13.000 ot/min. Veškeré informace uvedené v tomto článku jsou pouze informativního charakteru, úkony spojené s tímto návodem děláte na vlastní riziko!
V případě poškození karburátoru nebo jeho součástí, jako jsou například membrány, koukněte na naši nabídku, určitě najdete ten správný pro vaši pilu.