Logo
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  • Kategorie blogu
  1. Úvod
  2. Rady a Tipy
  3. Seřízení karburátoru u motorové pily STIHL
28.11.2017

Seřízení karburátoru u motorové pily STIHL

 

Dnes si ukážeme jak seřídit karburátor u motorové pily STIHL MS261.

(tento návod se dá využít u všech modelově podobných pil značky STIHL)

 

 

Seřízení karburátoru u motorové pily Stihl

 

 

Předpoklady pro správné seřízení karburátoru u motorové pily jsou

 

  • Správný poměr paliva a oleje (u dnešních olejů pro 2T doporučené dávkování 1:50)
  • Palivo MIX nesmí být starší jak 14dní (dochází k oddělení oleje od benzínu)
  • Motorová pila musí být vyčištěna především vzduchový filtr, který má významný vliv na chod pily a seřízení karburátoru.
  • Řezné ústrojí musí být překontrolováno popřípadě do seřízeno.
  • Dostatečné množství paliva a řetězového oleje

 

 

Karburátor je opatřen třemi seřizovacími šroubky

 

L = Tryska nízkých otáček

(tato tryska ovládá směs vzduchu a paliva při volnoběhu, při příliš bohaté směsi vám bude pila zhasínat a dusit se, při příliš chudé směsi vám nebude držet volnoběh a bude opět zhasínat)

 

H = Tryska vysokých otáček

(tato tryska ovládá směs vzduchu a paliva při maximálních otáčkách, při příliš bohaté směsi vám bude pila zhasínat a dusit se ve vysokých otáčkách, příliš chudá směs vede k překročení maximálních konstrukčních otáček = poškození pily)

 

LA = Šroub na seřízení volnoběžných otáček

(jedná se o šroub, kterým se dolaďují volnoběžné otáčky pomocí plynu, šroub musí být seřízen tak aby při správném seřízení karburátoru nebyl pilový řetěz v pohybu a pila přitom nezhasínala)

 

Seřízení karburátoru motorové pily

 

Trysky L a H slouží k nastavení poměru vzduchu a paliva přímo v karburátoru. Jejich otáčením po směru hodinových ručiček docílíme chudší směsi = vyšší otáčky. Otáčením proti směru hodinových ručiček docílíme bohatší směsi = nižší otáčky. Šroubem LA regulujeme pouze manuálně škrticí klapku při volnoběžných otáčkách, otáčením po směru hodinových ručiček plyn přidáváme, proti směru plyn zase ubíráme.

 

Základní nastavení karburátoru provedeme následovně: plochým šroubovákem patřičné délky a průměru opatrně zašroubujeme trysky L a H (po směru hodinových ručiček) na doraz až lehce ucítíme odpor. Nikdy trysky nepřetahujeme takzvaně na krev, hrozí poškození sedel v karburátoru jejich vymačkáním. Karburátor již nikdy nepůjde správně seřídit! Poté obě trysky otočte o jednu celou otáčku (proti směru hodinových ručiček). Tím bychom měli základní nastavení karburátoru hotové. Pilu nastartujte a nyní se přesuneme na nastavení šroubu LA, šroubkem otáčejte po směru hodinových ručiček, dokud se nezačne pomalu otáčet pilový řetěz, v této chvíli vraťte šroub o ¼ otáčky zpět. 

 

Seřízení karburátoru Stihl

 

Nyní pilu pořádně zahřejeme a vyzkoušíme, poslechem zjistíme, jak pila běží na volnoběh, zda jde rychle do otáček, nedusí se a při plném plynu téměř čtyř-taktuje. V případě, že pila jde špatně na volnoběh a dostává se pomalu do vysokých otáček je potřeba lehce pootáčet tryskou L proti směru hodinových ručiček dokud se volnoběh neustálí a pila jde lehce a rychle do vysokých otáček. Samozřejmě je nutné opět doladit šroub LA, který je vždy nepřímo závislý na trysce L

 

V případě, že se vám stále nedaří úspěšně karburátor seřídit, raději tuto operaci přenechejte odbornému servisu, který vám většinou karburátor seřídí na počkání. Servisy jsou většinou vybaveny i profesionálními otáčkoměry, které dokáží bezpečně změřit maximální otáčky pily, které by neměli nikdy překročit 13.000 ot/min. Veškeré informace uvedené v tomto článku jsou pouze informativního charakteru, úkony spojené s tímto návodem děláte na vlastní riziko!

 

 

V případě poškození karburátoru nebo jeho součástí, jako jsou například membrány, koukněte na naši nabídku, určitě najdete ten správný pro vaši pilu.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz